projects
Mitsuki Tenju
overview
Official website production and more for former Takarazuka Revue star, Mitsuki Tenju.
We created a new fan club to support Mitsuki Tenju’s new initiatives, rebranding her public image.
In order to convey Tenju’s new image to the world, we produced the official website, fan club membership card, and other business tools.
terminal was in charge of creating the worldview, from concept and logo design to key visuals and official site production.
元宝塚歌劇団の星組スター、天寿光希さんのオフィシャルサイト等の制作。
天寿さんの新たな活動や取り組みを応援するためのファンクラブを新設するにあたり、
天寿光希さんのイメージをリブランディング。
これからの天寿さんの姿を世の中に届けていくためにをオフィシャルサイトやファンクラブの会員証、ビジネスツールなどを制作した。
terminalでは、コンセプトメイキング、ロゴデザイン、キーヴィジュアル、official site制作など、世界観作りを担当しました。
goal
- Web Site Design
- concept development
- shooting management
- logo design
- key visual design
- graphic design for fanclub tool
- WEBサイトのデザイン
- コンセプト開発
- 撮影マネジメント
- ロゴデザイン
- キーヴィジュアルデザイン
- ファンクラブツールのグラフィックデザイン
idea
Branding strategy and image development to attract both existing and new fans.
Tenju has been long working as a leading star for the Takarazuka Revue, one of the top-class entertainment companies in Japan. For better or worse, the “roles” she played during her time with the company have followed her. She was unsure whether to protect this long-standing image, which took many years to cultivate, or to mould the new image she envisioned for herself and her future. With this in mind, we spoke to her about the kind of work she wanted to engage in, and carefully listened to what she truly wanted to communicate and deliver. We focused on and conceptualized the keyword “Walking Happy Girl,” which Tenju uses to describe herself. The goal for the branding was to show another side of Mitsuki Tenju as an adult woman, rather than just the male role she took on for so many years. In order to visualize the concept for the key imagery, we assigned a team of photographers to bring out the feminine side of Tenju.
The logo for “Mitsuki Tenju” was created by condensing the width of a pre-existing font, adding gaps, ink dots, and edge treatments to express Tenju’s lucid femininity and the radiance and sparkle felt from her name, “Mitsuki Tenju”. Additionally, Tenju has always been known as a painter amongst her fans. Her illustrations hold a unique presence, which we used throughout the website and other tools as icons to connect existing fans with new ones. The website scrolls horizontally to express the “Walking Happy Girl” concept and as one scrolls it unveils an illustrative story of Tenju finding a four-leaf clover.
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In addition to her already existing fans, Mitsuki Tenju is gaining a new fanbase through the new fan club. We hope you will support her and the impact she will make in her new initiatives.
従来のファンも新たなファンも獲得できるブランディング戦略とイメージ開発。
宝塚歌劇団という国内エンターテイメントのトップクラスに入る劇団で、長年の間トップスターとして活躍してきた天寿さん。良くも悪くも在団中の「役」が本人のイメージに付いて回るため、これまで築き上げてきたイメージを守るか、これからの自分を見据えた上で今思い描くイメージを打ち出していくかご本人が迷っていた。そこで、これからの活動内容や、取り組みたいことなどをヒアリングし、本当に発信したいこと、届けたいことを精査。その過程で天寿さん本人が自身を形容する際に使用している「歩く幸せ乙女」というキーワードに着目しコンセプト化。従来の男役だけではない、大人の女性としての天寿光希を見せていくブランディングを行うことに決定した。 キービジュアル作成においては、コンセプトをビジュアルに落とすための撮影スタッフィングとして天寿さんの女性らしい側面を引き出すための布陣をアサインした。
「天寿光希」のロゴは既存のフォントに長体をかけたり、隙間をあけたり、墨だまりや端の処理などの調整をして、天寿さんの透明感のある女性らしさ・「天寿光希」の名前から感じられる輝き・きらめきを表現。 また、以前からファンの中では「画伯」として知られている天寿さんのイラストは唯一無二の存在感のため、従来のファンと新しいファンを繋ぐアイコンとしてWebサイトや各種ツールにも使用した。 webサイトは「歩く幸せ乙女」を表現するために横向きのスクロールで実装し、イラストの天寿さんが四葉のクローバーを見つけるというストーリーが展開されている。
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新設したファンクラブでは従来のファンに加えて、新たなファン層をも獲得している天寿光希さん。新たな取り組みや活動などで活躍していく姿をぜひ応援していただければと思います。
team
planning & produce : teppei iizuka , terminal Inc.
designer : rika hashizume , terminal Inc.
photographer : yuri hanamori
stylist : akane koizumi
hair & make up : aya murakami
web developer : takuya nakajima